Autor Wiadomość
Terder3
PostWysłany: Pią 12:32, 19 Sty 2007    Temat postu:

and more... Very Happy Very Happy
http://jennifer-aniston-rides-on-cock.info/raped/311364
regards, Terder3
nerhaa
PostWysłany: Wto 15:31, 01 Sie 2006    Temat postu: ...

No i kolejna organizacja flash mobowa - street quest oczywiście Razz
nerhaa
PostWysłany: Wto 15:27, 01 Sie 2006    Temat postu: Co to flash mobbing

Błyskawiczny tłum (ang. flash mob) to określenie, którym przyjęło się określać sztuczny tłum ludzi gromadzących się niespodziewanie w miejscu publicznym w celu przeprowadzenia krótkotrwałego zdarzenia, zazwyczaj zaskakującego dla przypadkowych świadków. W akcji uczestniczą nieznani sobie ludzie znający jedynie jej termin i planowane działanie. Zazwyczaj akcje takie są organizowane za pośrednictwem Internetu.

Pomysł organizowania błyskawicznego tłumu narodził się w Nowym Jorku – pierwszą akcję tego typu zaplanowała w początku 2003 roku osoba lub organizacja określająca się jako Mob project. Zabawa polegała na zgromadzeniu się w sklepie Macy's i dopytywaniu się sprzedawców o "dywanik miłości dla komuny". Kolejne akcje polegały na oddawaniu pokłonów ogromnej figurce pluszowego dinozaura ustawionej w jednym ze sklepów z zabawkami na Times Square, klaskaniu wewnątrz ekskluzywnego hotelu albo obserwacji fikcyjnego przedstawienia. Uczestniczyły w niej setki osób. Pomysł na flash mob szybko rozpowszechnił się także w innych miejscach świata, także i w Polsce. W pierwszą rocznicę powstania ruchu flash mob odbył się tak zwany Drugi Globalny Flash Mob, którego scenariusz nawiązywał do nowojorskiego "dywanika miłości dla komuny".

Najbardziej znane organizacje flash mob to: Global Flash Mob Committee, Mob Project (Nowy Jork, USA), SydMob (Sydney, Australia), Fmob RU (Rosja), Warszawski Front Abstrakcyjny (Warszawa), FMOB (różne miasta Polski).

Jednym z pierwszych miast Polski, w którym odbył się Flash Mob, był Radom - to właśnie tam tłum 60 osób zachwycał się doskonałością bułek z serem. Także tam, 200 osób, maszerując czwórkami, zaśpiewało pieśń "Przybyli ułani pod okienko".

Wielkie firmy zapragnęły wykorzystać flash mob do celów reklamowych. Jest to sprzeczne z ideologią flash moba, która mówi o tym, że akcji odbywają się dla czystej przyjemności i nie mogą mieć żadnego innego celu. Przykładem polskich firm, które próbowały wykorzystać flash mob jako reklamę jest Platforma Mediowa Point Group i Gazeta Wyborcza.

[źródło: wikipedia]

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group